Geitenkaaslolly’s op een stokje

Af en toe zie ik ze wel eens voorbij komen, lekkere hapjes op een stokje, ik kan er niks aan doen maar ik vind het een leuk idee! Eén probleem, waar moet het stokje in? De tijd is voorbij dat ik ze in een komkommer ga prikken dus ik wilde een plankje. Liefst van steigerhout want steigerhout vind ik mooi. Ben ik handig? Eigenlijk alleen als het mij uitkomt…. dus heb ik heel lief naar mijn lief gekeken en die heeft toen voor mij het plankje gemaakt. Ik denk dus binnenkort meer hapjes op een stokje!

Geitenkaaslollies

Nodig voor 14 lolly’s:

  • 1 eetlepel gedroogde cranberry’s
  • 1 eetlepel pijnboompitten, geroosterd
  • 4 plakjes bacon
  • 1 volle eetlepel honing
  • 2 eetlepels bieslook, fijn gesneden
  • 150 gram zachte geitenkaas
  • 14 lollystokjes (verkrijgbaar bij Action en Xenos)

Doen:

  • Bak de bacon uit in een koekenpan en laat uitlekken op keukenpapier.
  • Rooster de pijnboompitten in een koekenpan.
  • Verkruimel de bacon in de keukenmachine en voeg daaraan de bieslook toe.
  • Maak de machine schoon en verkruimel de cranberry’s met de pijnboompitten.
  • Verdeel de geitenkaas in twee gelijke porties.
  • Aan de ene helft van de geitenkaas voeg je de honing toe.
  • Prak het geheel goed door elkaar met een een vork.
  • Zorg voor schone handen en draai van elk mengsel zeven kleine balletjes.
  • Haal de balletjes met de honing door het mengsel van bacon en bieslook en prik daarna op een stokje.
  • Haal de naturel balletjes door het mengsel van cranberry’s met pijnboompitten en prik daarna op een stokje.

Tip:

  • Koel bewaren tot gebruik anders loop je het risico dat ze van het stokje vallen.
  • Je kunt de pijnboompitten ook vervangen door bijvoorbeeld pistache noten of walnoten.
