Saté

Ik vond mijn saté al heerlijk maar ik ben om, dit is nu mijn favoriete saté recept, gevonden op de site Francesca Kookt. Heerlijk voor bij de borrel, op de BBQ of bij de Surinaamse nasi!

Surinaamse nasi

Nodig:

  • 1 kilo kipfilet, ik gebruik kippendijen, in kleine blokjes gesneden
  • 20 satéstokjes
  • 1 ui
  • 4 teentjes knoflook
  • 4 eetlepels zoute ketjap
  • 2 eetlepels zoete ketjap
  • 2 maggiblokjes
  • zwarte peper
  • 1 theelepel vijfkruidenpoeder
  • 1 laurierblaadje (gebruik ik zelf niet)

Doen:

  • Zet de satéstokjes in een glas met water.
  • Doe de ui, knoflook, zoute en zoete ketjap, peper, maggiblokjes en vijfkruidenpoeder in de keukenmachine en pureer het geheel tot een fijn mengsel.
  • Doe de stukjes kipfilet in een schaal en marineer het met dit mengsel, laat dit minimaal twee uur staan maar het liefst de hele nacht.
  • Rijg de saté aan de satéstokjes.
  • Ik bak de saté altijd op mijn grillijzer maar in de koekenpan kan natuurlijk ook!

Tips:

  • Gebruik je wel het laurierblaadje, doe deze dan niet in de keukenmachine maar voeg hem later toe.
Een gedachte over “Saté

  1. Pingback: Surinaamse nasi | Uit de keuken van Lein

Geef een reactie

