Aardbeien yoghurtijs

Vorig jaar zag ik ze al op het internet, deze vrolijke calippo ijsvormpjes. Ik vond ze wat prijzig maar toen Albert Heijn met een éénmalige actie kwam stond ik om acht uur voor de deur! Ik verwacht eigenlijk dat ze binnenkort in veel meer winkels verkrijgbaar zijn, je kunt ze nu ook al kopen bij de Primark. Van de week even een testje gedaan met yoghurt en aardbeien en opeens stonden hier drie kinderen in de woonkamer die vroegen of ze ook zo’n ijsje mochten want die waren zooooooooooooooo lekker! Helaas, ik had er maar één voor de test. Test dus geslaagd, meer vormpjes in huis gehaald, snel klaar en zonder kunstmatige toevoegingen! Laat de zomer maar komen! Heb je deze vormpjes nog niet dan kun je natuurlijk altijd andere ijsvormpjes gebruiken.

Calippo vormpjes IJsjes Calippo

Nodig voor 4 ijsjes:

  • 160 milliliter (biologische vanilleyoghurt)
  • 200 gram verse aardbeien

Doen:

  • Haal de kroontjes van de aardbeien, doe ze in een kom samen met de yoghurt, mix met de staafmixer tot een glad mengsel, vul de ijsvormpjes en zet ze in de vriezer.

Ik gebruik de vanilleyoghurt van Arla, vol van smaak, echte vanille en zonder kunstmatige toevoegingen, geeft mij een goed gevoel als ik de kinderen een ijsje geef!

