IJskoffie

Zondag 10 mei is het weer zover, Moederdag. Een zelfgemaakt cadeautje vind ik leuk maar wil je me echt blij maken zorg dan dat ik iets lekkers te eten of te drinken krijg, uiteraard zelfgemaakt! Deze ijskoffie vind ik echt heerlijk, super op een zonnige dag maar op een bewolkte dag als vandaag gaat hij er ook prima in!

IJskoffie.

Nodig voor 1 groot glas:

  • 100 milliliter sterke koffie
  • 1 theelepel suiker (optioneel)
  • 1 grote bol slagroomijs
  • 4 ijsblokjes

Doen:

  • Zet de koffie en voeg (als je van zoet houdt) 1 theelepel suiker toe.
  • Voeg het slagroomijs en de ijsblokjes toe en roer het geheel goed door, het is niet erg dat de koffie nog warm is, koelt door al het ijs snel genoeg terug!

Tips:

  • Zelf heb ik een apparaatje om ijsblokjes mee te malen, vind ik persoonlijk erg leuk en lekker maar het is niet nodig!
Geef een reactie

