10 Food Confessions

Van de week kwam ik meerdere malen de hashtag #10FoodConfessions tegen. Tijd om op onderzoek uit te gaan! Leonie van ‘Gewoon wat een studentje ’s avonds eet‘ bedacht deze tag, het gaat hier om vreemde gewoontes op het gebied van eten en drinken. En… laten we eerlijk zijn, die hebben we allemaal! Dus bij deze, mijn tien Food Confessions!

Unox rookworst

  1. Ik breek spaghetti als wij met zijn vijven eten, gewoon omdat het minder zooi geeft (eigenlijk kan ik gewoon niet fatsoenlijk met een lepel en vork spaghetti eten). Op een foto zul je dat niet tegenkomen want het is eigenlijk not done.
  2. Ik gebruik nog één zakje in de keuken, de tuinkruidenmix van Verstegen voor gehaktballen. Het is mij nog niet gelukt om een soort gelijke bal te maken met een eigen kruidenmix.
  3. Ik lust geen rauwe wortel. Geef mij een wortel en ik kauw het tot één of ander prutje wat ik niet door kan slikken.
  4. Ik ben gek op Unox rookworst. Niks geen ambachtelijke worst van de slager voor mij, gewoon die rode van Unox.
  5. Ik eet wel eens in mijn eentje een pak toffifee leeg. Onderweg van de supermarkt naar huis (en dat is drie minuten rijden met de auto) of ik verstop ze in mijn tas. Ik wacht trouwens nog steeds op de variant zonder hazelnoot!
  6. Ik bekijk menukaarten van restaurants, gewoon voor de lol.
  7. Ik eet mijn pizza met knoflooksaus. Geen idee hoe dat ooit zo is gekomen, twee van mijn drie kinderen doen dat nu ook. Je hoeft er trouwens niet bang voor te zijn dat als je mij meeneemt naar de pizzeria ik om knoflooksaus zal vragen, ik zet je niet voor schut.
  8. Ik tel de balletjes gehakt als ik ze maak. Geen flauw idee waarom, ik doe dat altijd, misschien tijdverdrijf? Het aantal balletjes moet dan ook deelbaar zijn door vijf anders is het niet oké. Dan denk je misschien dat ik bij het opscheppen de balletjes eerlijk verdeel, dat doe ik dus weer niet.
  9. Ik kijk in pannen bij andere mensen. En als ik de kans krijg ook nog even in de koelkast.
  10. Ik eet wel eens zo’n ranzig rundvleesslaatje. Heb ik de avond ervoor een wijntje teveel op dan kan het gebeuren dat ik twee van die slaatjes meeneem, één voor mij en één voor mijn lief. Hij weet dan meteen dat hij die dag niet veel van mij moet verwachten.
  11. Ik wil niet dat mijn lief hetzelfde bestelt in een restaurant als ik zodat ik twee dingen kan proeven. Hij heeft daar overigens lak aan, gevolg hiervan is dat ik voor mijn tweede keuze ga en dat zijn eten dan vaak lekkerder is. “Eigen schuld, dikke bult” krijg ik dan te horen en denk maar niet dat hij van bord ruilt.
  12. Ik ‘achtervolg’ mensen in de Franse supermarkt. Deze vind ik best wel ‘bizar’, op mijn gevoel zoek ik een bourgondische Fransoos uit en kijk of hij/zij zonder te twijfelen zijn boodschappen uit de schappen haalt. Daarna ga ik bij het desbetreffende schap kijken wat voor een product dat is.

Dat waren er twaalf :-), en nu jij! Wat is jouw Food Confession?

2 gedachtes over “10 Food Confessions

  1. Ik herken er wel een paar, vooral de rookworst en het willen uitwisselen van gerechten in een restaurant. En die laatste? Die ga ik dit jaar ook uitproberen! 😉
    Een paar van mijn confessies:
    – Als er in een restaurant een proeverij is of een verrassingsmenu, dan sla ik gelijk de kaart dicht. Hoef ik niet meer te kiezen.
    – Ik doe standaard veel te veel mayonaise op mijn bord en stapel vervolgens de borden bij het afruimen met mayo en al. Tot afgrijzen van mijn lief.
    – Ik maak al drie jaar lang elke week een compleet weekmenu, inclusief recepten. Het bestaat inmiddels al uit ruim 150 pagina’s.

Geef een reactie

