Griekse yoghurt met aardbeien

Ik ben niet van de toetjes, ik ben meer het ‘hartige type’. Vandaag kwamen mijn ouders eten en ik vond dat ik ook maar eens een toetje moest maken. Waar ik wel gek op ben is rood fruit en Griekse yoghurt dus ik wist al snel dat ik deze twee zou gaan combineren. Ik had geen zin om het in een standaard glaasje te doen dus liep even het huis door en kwam deze vaas tegen, wel goed afgewassen natuurlijk :-). Nadat ik dit ‘simpele’ toetje (want dat is het) in de koelkast had gezet hoorde ik het ene na het andere kind ‘oehs en aahhs’ roepen (en ook nog ‘ik hoef geen avondeten maar alleen een toetje’). Ik kreeg er echt de zenuwen van want het was eigenlijk gewoon maar yoghurt met slagroom en aardbeien. Maar goed, het ziet er leuk uit en het is lekker dus daarom nu het recept van dit ‘simpele’ toetje.

Griekse yoghurt met aardbeien

Nodig voor 8 tot 10 personen:

  • 1 kilo Griekse yoghurt
  • 4 zakjes vanillesuiker
  • 250 milliliter slagroom
  • 500 gram aardbeien, in stukjes
  • wat frambozen en muntblaadjes
  • poedersuiker

Doen:

  • Klop de slagroom met de vanillesuiker lobbig (dus niet helemaal stijf).
  • Voeg de Griekse yoghurt toe en spatel het geheel voorzichtig door.
  • Neem een grote vaas (wel goed schoon natuurlijk) en begin met een laagje yoghurt, vervolgens aardbeien, yoghurt enzovoort.
  • Eindig met nog wat aardbeien, frambozen en muntblaadjes en strooi er nog wat poedersuiker over.

Tips:

  • Je kunt natuurlijk ook andere soorten rood fruit gebruiken zoals bramen en bosbessen.
  • Maak je het voor minder mensen dan ziet het er ook leuk uit in kleine glaasjes of misschien heb je wel een kleine vaas?
Geef een reactie

