Kaiserschmarrn van ‘Koken met Karin’

Bij mij kan het er soms wat chaotisch aan toe gaan. Het kan dus gebeuren dat ik om 11.50 uur bedenk dat ik een leuke lunch voor de kinderen neer wil zetten en dat gebeurde dus vorige week. Nu heb ik dus een ‘dit-wil-ik-graag-nog-eten-lijstje’ of zoals ik het zelf noem mijn ‘food-bucket-list’. Een lijst waar overigens geen einde aan komt maar dat terzijde. Op dat lijstje stond het recept Kaiserschmarrn van Koken met Karin, geen idee hoe je dat goed uitspreekt maar dat is niet belangrijk. Aangezien ik wel vaker wat van haar maak weet ik ook dat ik niet aan haar recepten hoef te sleutelen dus aan de slag! En, yes, gelukt, om 12.10 uur stond de lunch op tafel! En de kids? Dankjewel “Koken met Karin” voor het recept en mama bedankt voor het maken, dat mag je vaker doen! Nou lieve kids, hier het recept, dat kunnen jullie prima zelf!

Kaiserschmarrn

Nodig voor 2 personen:

  • 150 milliliter melk
  • 100 gram bloem
  • 2 eieren
  • 20 gram boter
  • 3 eetlepels suiker
  • poedersuiker
  • snufje zout

Doen:

  • Splits de eieren boven twee kommen. Klop de eiwitten met het zout stijf.
  • Klop de dooiers los met twee eetlepels suiker, voeg de melk toe, roer het geheel even door en voeg dan de gezeefde bloem toe. Zorg ervoor dat er een klontvrij beslag ontstaat.
  • Schep dan voorzichtig met een spatel de eiwitten erdoor, let op het moet luchtig blijven!
  • Verhit de boter in een ruime koekenpan en doe het beslag erin.
  • Bak dit op laag vuur ongeveer 6 tot 8 minuten tot de onderkant al wat bruin is en de bovenkant wat droog.
  • Snij de ‘koek’ in vieren en draai deze stukken om, er kan nog wat beslag uitlopen maar dat is geen probleem!
  • Bak dit nog ongeveer twee minuten en en maak de vier stukken weer wat kleiner met een spatel.
  • Bestrooi de stukken met de overgebleven suiker en bak het geheel nog 2 minuten totdat de stukken
    goudbruin zijn.
  • Bestrooi met poedersuiker

Tips:

  • Lekker met (zelfgemaakte) jam.
  • Je kunt ook nog rozijnen toevoegen, laat deze dan een half uurtje weken in warm water of in rum. Wanneer je het beslag in de pan hebt gedaan verdeel je de rozijnen erover.
Geef een reactie

