Sinterklaas chocolade

Bij het plaatsen van dit bericht bedenk ik me dat ik de laatste tijd veel zoete recepten plaats terwijl ik dus echt geen zoetekauw ben (chocolade telt niet mee hè 😄). Maar met een verjaardag hier, Sint-Maarten en de Sint die bijna is gearriveerd met zijn stoomboot is er geen houden meer aan. De kinderen zijn er in ieder geval blij mee, die experimenteren vrolijk mee in de keuken. Bij dit receptje help je ze eigenlijk alleen maar met het smelten van de chocolade en de rest kunnen ze zelf. Zorg in ieder geval dat  je op tijd terug bent in de keuken zodat je er zelf ook nog iets van kunt eten!

Chocolade Sinterklaas

Nodig:

  • 100 gram witte chocolade van goede kwaliteit.
  • schuddebuikjes van bolletje. 
  • decoratiestiften van Dr. Oetker.

Doen:

  • Smelt de chocolade au bain marie. Dus een pannetje met water aan de kook brengen, een kleiner pannetje erboven die het water niet raakt. De stoom doet dan dus eigenlijk het werk. Let er wel op dat er geen druppel water bij de chocolade komt!
  • Bekleed een grote snijplank met bakpapier.
  • Is de chocolade gesmolten dan schep je steeds 1 eetlepel chocolade op het bakpapier. Niet op de vorm letten, ze hoeven echt niet allemaal hetzelfde te worden.
  • Daarna versier je de chocolade met de schuddebuikjes, laat steeds een plekje leeg zodat je er nog wat op kunt schrijven met de decoratiestiften.
  • Zet het een half uurtje in de koelkast zodat de chocolade hard kan worden.
  • Daarna kun je met de decoratiestiften aan de gang. Een mijter, de S van Sint of een staf, geef je fantasie de vrije loop.

Decoratiestiften Dr. Oetker

Tip:

  • Zelf kook ik op inductie, 9 standen kan ik gebruiken. Het lukt mij om de chocolade op standje 2 te smelten in een steelpannetje. Doe dit in ieder geval nooit op gas dan gaat het bijna zeker mis!
Geef een reactie

