Italiaanse bol gevuld met groentes

Herkenbaar? Je wilt best wat vaker je vlees laten staan maar weet eigenlijk niet zo goed wat je dan wel moet maken? Ik heb daar dus last van. Ik kom heel snel bij een pastagerecht uit. Gelukkig begeven er zich steeds meer vegetariërs in mijn kring waardoor ik gedwongen word (lees: ik dwing mijzelf) om buiten de box te denken. En weet je wat het leuke is, elke keer ben ik zelf verrast dat ik het vlees niet mis. Zo ook bij dit gevulde broodje, lekker voor de lunch of als hoofdgerecht met een salade erbij.

Italiaanse bol gevuld met groentes

Nodig voor 4 personen:

  • 4 Italiaanse bollen, kapje eraf en uitgehold
  • 2 middelgrote uien, in blokjes gesneden
  • 200 gram prei, in ringetjes gesneden
  • 300 gram paprika, in blokjes gesneden
  • 300 gram champignons, in plakjes gesneden
  • 200 gram spinazie (vers)
  • 150 gram geraspte belegen kaas
  • 2 eetlepels peterselie, fijn gesneden
  • 2 eetlepels roomkaas, ik gebruikte MonChou
  • scheutje olijfolie
  • zout en peper

Doen:

  • Verwarm de oven voor op 180 graden.
  • Verhit wat olijfolie in een grote koekenpan en fruit daarin de uitjes en knoflook ongeveer 5 minuten.
  • Voeg de prei, paprika en champignons toe en bak dit ongeveer 8 minuten tot de groentes gaar zijn.
  • Nu kan de spinazie in de pan en deze bak je nog één minuut mee.
  • Roomkaas toevoegen en even omscheppen en vervolgens de geraspte kaas en peterselie erbij.
  • Breng het geheel op smaak met zout en peper.
  • Vul de uitgeholde Italiaanse bollen met het mengsel en verpak ze per stuk in aluminiumfolie.
  • Leg ze 15 minuten in de voorverwarmde oven.

Tip:

  • Eet je dit als hoofdgerecht serveer er dan een salade bij.
Geef een reactie

